tisdag 14 september 2010

Går väl att sammanfatta denna dag med ett ord;
UNDERBAR!
Har haft en riktigt härlig dag med mitt lilla hjärta!

För det första så klev vi upp 8.15 imorse.
Inte varje tisdag man får sån sovmorgon inte! :)
Vi åt frukost i lugn o ro. Tittade lite på barntv...
Kl 10 tog vi bussen till Storvik. Han hade ju som
sagt tid på BVC för 3års kontroll. Och vad ska jag
säga? Jag är så stolt över X! Han var så duktig hela
tiden. Han vägde och mätte sig så bra, sen hade hon
lite tester i övrigt som man gör. Hon sa t.o.m att han
ligger verkligen före i sin ålder. :)

X bestämde var vi skulle äta nånstans.
Optippat att det blev Granliden! Haha. Dock hade dom
inte pizza lunchtid där. Så plutten åt rödspätta m. potatis
och remouladsås, och jag åt en fläskfilégryta med ris till.
Supermysigt! Bara han och jag. Vi satt och pratade om allt
mellan himmel o jord. Så som det brukar kunna bli. :)

Sen tog vi bussen hemåt.
Vi hade bestämt med min mamma att vi skulle komma dit
efteråt för hon ville bjuda på glass. Så drack hon och jag
kaffe. Sa att jag kände mig väldigt tröt efter lunchen. Vi
satt iaf i soffan. Sen kom X släpandes på 3 böcker som han
ville att hans mormor skulle läsa för han. Och då var det ju
kört! Det tog en tillbaka direkt till när man var liten. Då hon
läste Tre små grisar m.m för oss. Mamma har en sån otroligt
lugn o behaglig röst. Riktigt läsar-röst! X satt bredvid henne,
jag i andra hörnet. Efter 1½ saga minns jag inte mer. För jag
somnade! Haha. Vaknade upp en halvtimme senare. Då hade
dom två suttit o målat, och pluttas skulle precis till o diska..
Han tycker det är så kul. Mamma sa till mig;
- Dedär var väl skönt va? Krävs inte så mkt sömn för att man
ska ladda om. Så slipper du somna till Idol ikväll!
Min mamma är underbar! :)

När vi kom hem så lekte vi lite innan det var dags för
kvällsfika. X ville kolla på SurfsUp, så vi satt i soffan
och åt idag. :) Hör inte heller till vanligheten en vardag.
Efter alla kvällsbestyr så somnade han 18.15. Så trött!
Nu ska jag hoppa in i duschen.
Efter det ska jag göra en hårinpackning. Är så nöjd med
hårprodukterna jag köpte hos Linda! När det är klart så
ska jag landa i soffan med en kopp kaffe och kolla på Idol.
Äntligen dags för det igen! :)
Är solo ikväll, T skulle få börja jobba kl 19 istället för 22.
Så får han komma hem lite tidigare imorgon bitti. Skönt för
han! Så får vi mysa igen imorgon kväll. Det gillas starkt! :)
HA EN MYSIG FORTSATT KVÄLL!

Schampoo






Balsam






Hårinpackning

Inga kommentarer: