lördag 18 september 2010

Veckan har gått snabbt!
Så snabbt att vi är inne på lördagen redan!
Förutom min lediga tisdag med min lilla plutt
så är torsdagen mest minnesvärd, försäljnings-
rekord på jobbet! Great!
Och igår var det ju äntligen fredag igen!
Kan inte sätta fingret på varför, men denna fredag
var ännu lite mer efterlängtad en annars, trött efter
en intensiv vecka på jobbet. Trots att jag som sagt
var ledig en dag.
Hämtade X på dagis på eftermiddan, vi gick hem o
inte långt därefter kom T hit. Vi åt och myste i soffan.
X åt glass. :) Efter han somnat så kikade jag och babe
Idol och åt lite lösgodis.

Så till idag, lördagen som X längtat efter i sisådär tre
veckor! Öppet Hus på Brandstationen i Storvik. :)
Först så klev han och jag upp halv 7 imorse. Gjorde mig
ingenting då jag somnade på soffan 22.30 ca igår kväll.
T väckte mig strax efter 00 så rörde vi oss vidare till sängs.
Kände mig helt utvilad när X väckte mig för han var kissnödig.
:) Han o jag åt frukost, tog en varsinn dusch och kramades
i soffan och kollade på barnkanalen. T fick sova ut men kom
upp vid 8.30. Vi gjorde han sällskap vid hans frukost. Sen
massa annat innan vi åt lunch och slutligen åkte hem till syster
Titan en sväng. Sen som sagt till brandstationen. Gud, X var så
lycklig! Han ställde tusen frågor om allting där. Titans Kim är ju
deltids brandman, så gissa hur glad pluttas blev när han fick se
honom i hans jobb-utstyrsel! :) Hade tänkt att vi kanske skulle
vara där i 1tim. Men blev där de 2tim det höll på. Ellis kom med
Mio och Abbe. Vi har åkt brandbil och pojkarna har provat löpband
osv. Så fick dom en varsin plast-brandmans hjälm med sig hem. :)

T's systrar Linda och Karin kom dom med.
Karin med sin 2barn. Hade bestämt igår med Linda att vi skulle
komma hem till henne o fika efter öppet hus. Det slutade med
att vi gick till lekparken med barnen en sväng först, och efter
det hem till Linda. Några fler än tänkt. Tomas, jag, Xander, Ellis,
Mio, Abbe, Titan, Kim, Karin m. barn, och T's mamma och Sigge. :)
Riktigt härligt. Drack kaffe o fikade och umgicks. Vi kom inte hem
förrän 17.30. Vi åt kycklingfilé, potatisgratäng och sallad till kvälls-
mat. Så gott! Xander lekte brandman helaste kvällen! Haha.
Han somnade strax efter 20.

T och jag upptäckte att det bara är skit på tv, så han drog iväg till
Sandviken för ett tag sen för att hyra film. Remember Me blev det
fick jag mess om. :)
Så nu ska vi fortsätta lördagen i soffan.
Med film, chips och dip! :)
Mio och Xander på öppet hus.
Underbara kusiner! :)



Inga kommentarer: