söndag 5 september 2010

Varning för stötande innehåll! (läs ironiskt!)
Många, eller ja.. de flesta, tror att jag aldrig har en crappy dag någonsin!
Och det är inte något jag hittat på själv, det är sånt jag får sagt till mig. Ungefär som att jag t.o.m sover med ett leende på läpparna.
För det första, ack så fel ni har!
Visst är jag väldigt glad o sprallig av mig. Även kallad "en sjuk jävel!" på jobbet. Vilket är underbart!
Men denna dag. Den här dagen önskar jag att jag bara fick dra nånting jävligt gammalt över mig! Blunda hela dan! Inte nödvändigtvis sova, utan bara blunda!

När vi klev upp imorse så trodde jag inte att det var sant! Jag var så äckligt jävla trött så herregud. Och jag vet, jag får skylla mig helt själv! Blev 2 filmer för mig och älsklingen igår. Det var inte alls planerat, men efter första komedin på 4an var avklarad, så började Heartbreakers.. Tomas hade ju inte ens sett den, vilket jag gjort, för 5e gången igår. 01.30 gick vi och la oss! Inte helt ok! Jag brukar va duktig och lägga mig i tid de helger X är hemma. Men det gick inte att dra sig från soffan. Var så mysigt o ligga och kramas och skratta ihop. Vilket vi gjorde, MYCKET! :)
Sen så spökar fortfarande min förkylning. Huvudet känns tungt typ hela tiden, näsgångarna är inte underbara och kroppen som bly emellanåt.
Xander har börjat med att trotsa ibland. Men jag klagar absolut inte för det finns dom som har det betydligt mkt värre, och jag har ju varit beredd på att det ska komma nångång. Det är ingenting jag lyfter vanligtvis, eftersom de underbara delarna väger över de mindre underbara med hur mkt som helst. MEN, det betyder inte att man inte blir psykiskt utmattad för det. Och denna dag har Xander verkligen sagt nej och gjort tvärsemot allting jag sagt och bett om. Han är väl inte heller helt återställd från sin förkylning, så vi är väl på smått dåligt humör båda två. :)

Han trotsade hela morgonen. Sen var vi och hälsade på Tomas mamma, Sigge och T's syster på förmiddan. Drack kaffe och pratade. T.o.m då började X med småsaker för att trotsa. Vilket han aldrig gör när vi är borta hos folk. Men jag sa lugnt till X att om han inte är snäll och beter sig, så åker vi hem bara. Då blev det lugnt.
Sen när vi kom hem så började han igen. Tomas såg väl att jag blev helt matt så jag fick en sån härlig kram av han. Jag sprang iväg med tvätt och sen åt vi mat. Efter maten var X med T och jag fick lägga mig på soffan en sväng. Sen lära X gå på toaletten, så T följde med o hjälpte han. Jag låg och blundade i soffan och tänkte att va länge dom är borta, jag hörde att dom pratade en massa, men inte om vad. Tomas är ju lugnet själv.
Så kom dom ut från toa. Xander hoppade upp bredvid mig. Tomas pussade oss hejdå och åkte på match och sa till X innan -Kom ihåg nudå Xander vad jag sagt.
Sen myste Xander med mig, sa att han älskade mig och jag tänkte bara att var tog mitt andra barn vägen?? Haha. För det är seriöst som om någon annan flyttar in i deras lilla kropp när dom trotsat. Jag drog iväg ett mess till T o frågade vad i allsindar han sagt till X med tanke på hans totala vändning. Fick till svar "Det är jag som är mirakelmannen! ;)"

Frågade X om vad dom pratat om.. och han sa -Jag ska vara snäll mot dig mamma, du är snäll, jag ska inte bråka med dig, Tomas sa så.
Goungen! :)
Xander har världens bästa pappa, OCH världens bästa plastpappa! Det är så skönt att Tomas kliver in och hjälper till. Han är sig själv i alla lägen, och samtidigt är det också viktigt att det blir "markerat" för X så att han vet att Tomas inte ger med sig, när hans mamma och pappa säger nej om något. Dom vet ju hur dom ska utnyttja sånt dom små liven! ;)

Så nu är det lugna gatan.. Xander sitter och tittar på Bondgården, som han fått av T förut. Och jag ska ta min kopp kaffe och sätta mig med han. Så nu ska vi mysa på! Äsklingen kommer hit efter sin match, då ska vi äta kvällsmat tillsammans. Efter X somnat så ska jag kramas med min T hela kvällen!


JAG ÄLSKAR MINA GRABBAR SÅ OÄNDLIGT MYCKET!

Inga kommentarer: