torsdag 14 oktober 2010

Och så var X sjuk igen.. :/
Höll precis på att göra mig iordning för att gå och sov igår strax efter 22. Då gnällde pluttis till och ropade efter mig från sitt rum. Gick in och frågade om han drömt nånting, för i vanliga fall sover han ju som en stock. Skulle ge han en kram och gud va varm han var! Kokhet! Tog tempen och den visade 39grader.. så det var bara i med en supp och sen somnade han på min arm i min säng.
Innan han somnade så låg vi och pratade, och det enda han frågade var:
-Får jag inte gå på dagis med matsäck imorrn mamma?? i en ledsen ton..
Så förklarade för honom, och lovade att han skulle få äta sin matsäck i soffan idag och kolla film. Vilket han också gjorde. Han tyckte att det var roligt att äta matsäck med mig sa han. :)

38.1 hade han i morgontemp.. högt.
Så nu får vi se när detta går över. Ska även prata med mamma min om hon jobbar imorgon eller så, för kl 14 har jag en inbokad synundersökning. Skulle verkligen behöva gå på den för jag vet inte hur länge jag gått med huvudvärk nu i stort sett varje dag och mina ögon är inte riktigt som dom ska. Så då var det bara att börja med uteslutnings-metoden. Börjar med en undersökning av synen..

X ville att vi skulle lägga oss i soffan och fortsätta kolla på Karlsson på taket, men i sista stund ångrade han sig och ville måla med målarfärg istället. Så han håller på och poar nu, bygger även på en ångmaskin emellanåt, av lego. :) Som Karlsson alltså.

Älsklingen slutar jobba kl 14. Så han kommer hit efter det. Längtar!
Och även min lillkille längtar! :)

Inga kommentarer: