onsdag 8 december 2010

Efter att ha suttit upp och sovit 2 nätter i rad, så kan jag säga att jag börjar bli rätt så mörbultad i rygg och nacke. Vill bara att denna skitförkylning ska ta slut!

Lämnade X på dagis imorse vid 9. Och gud va glad han blev när han upptäckte att hans kusin Mio var där! Dom har ju gått om i varandras sjukdomar ett bra tag nu, så när den ene är frisk är den andre sjuk osv osv. X ropade ut MIOOO i ett glädjetjut när jag klätt av han, så sprang dom mot varandra och krama om varandra jättehårt! :)
Sen stod dom och hoppade och studsade när jag gick. Gobitar!!

Väl hemma så låg jag i soffan mestadels utav dagen.. preppade halsen med te. Som förövrigt känts mkt bättre idag. Hämtade X på dagis strax efter 14. Vi svängde in på Berglunds och köpte med oss en varsin bulle hem och eftermiddagsfikade. Sen blev det lite lek, och vid 16.30 åt vi mat. Lite tidigare än vanligt, eftersom det var samling på dagis vid 17.30 för Tomtesmyg. X var ju i super-extas! Och det är så fantastiskt att se alla barn och deras ögon vid detta tillfälle! Alla är så prilliga och förväntansfulla och vet inte riktigt vart dom ska ta vägen. :)
Framme vid Tallberget så stod alla barnen och ropade på tomten, som kom gåendes högst upp i backen med sin lykta. Och gud vilken skillnad det var på X detta år från förra!! Förra året grät han och ville absolut inte gå fram till tomten. Han var uppe i min famn hela tiden. Men i år var gick han ifrån mig och va bland dom första framme vid tomten och lämnade sin önskelista. Han t.o.m kramade honom! Jag blev så stolt och det sa jag också till X när vi gick därifrån!

X ville ha en kvällsmacka och lite mjölk när vi kom hem. Och efter det somnade han på 1min efter att ha pratat med sin pappa. Själv så kände jag mig halvt som halvt när vi var påväg, och nu börjar hostan sakta komma smygandes igen och halsen irriterar. :( Drygt som f-a-n. Men, kan säga att det var lätt värt det för att låta X vara med ikväll. Han har ju pratat om tomtesmyg i typ 2 månader, lillhjärtat mitt. :)

Får se hur denna natt går. Nu ska jag slänga mig i soffan med en kopp te och kolla på Greys!


Inga kommentarer: