måndag 3 januari 2011

Då var jag äntligen igång med träningen! :)
Hade ju min "tröstätning" igår. Hihi. Och nej, det här är inget Nyårslöfte,
såna håller man ändå inte! ;) Det här är bara utav min rena vilja och känsla
i kroppen av att jag måste komma igång! Sen att det råkade vara den 2a
januari 2011 har inget med saken att göra. Men nånting som sporrar mig är
att det är ett halvår kvar till sommaren! :) Jag har slarvat otroligt mkt på senaste
med godis osv. Har slinkit när lite när som. Och nu vill jag inte det mer! Vilja!!

Ska dock erkänna att jag inte var sugen först. På en måndag, efter jobbet.. jag

var så trött och slut i huvudet. Satte mig i soffan direkt när jag kom hem och
kollade på tv. Sen fick jag bara ett ryck, jag kände att NEJ jag ska inte sitta här
av bekvämlighetens skull, som en vana, och inte göra nånting!
Så jag körde ett pilates pass. Först 20 minutes workout:en och sen ett extra pass
på 10 min som innehåller lite andra övningar. Jag kan säga att dehär är en träning
som passar mig som handen i handsken! Jag har tillhörande pilates ring, så man
tränar armar, mage, stjärt, inre- och yttre lår samtidigt som man stretchar ibland.
Jag har alltid varit en sån som HATAR att gå på gym t.ex. Och så är det perfekt
att köra detta på kvällarna sen när X är hemma och har somnat. :) Har en sån
skön känsla nu efteråt i kroppen, träningsvärk blir det utan tvekan imorn. Men
det kommer kännas fantastiskt! :)
Tänkte att jag skulle mäta mig runt magen, armarna och benen så man sen kan
se resultaten. Känner mig taggad till tänderna!!! Om det inte redan märkts! ;)

Jobbdagen har flytit på bra. Segt blandat med snabbt.
Nu ska jag sätta mig i soffan och kura ner mig under en filt, har precis duschat.
Jobb imorgon igen! Tjing! :)

2 kommentarer:

Emelie NL sa...

Va kul att du är peppad på "friskvård" :)
Jag har tränat regelbundet sedan i höstas (med varierande resultat, but still RESULTAT) och jag vet att det är mission impossible att ens ge sig på någon förändring så länge man inte har bestämt sig. Och det är ju det som är det svåra..

Tips på att göra träningen lite roligare - registrera dig på heiaheia.com, det är en simpel och ganska rolig (gratis) träningsdagbok på nätet! Man kan lägga in träningspass allt ifrån städning, skottning, dammsugning och såklart gym etc :) Både min sambo, mamma och bror är medlemmar och det är en hård jäkla KAMP varje vecka om vem som fått ihop mest träningstimmar, haha! Det ska gå att söka efter medlemmar så in du registrerar dig leta rätt på mig!
Kram!

Emelie NL sa...

*om du registrerar dig