måndag 10 januari 2011

-
Nu börjar våran sista lediga dag gå mot sitt slut!

Otroligt tråkigt samtidigt som det ska bli skönt att få en riktig vardag
igen. Fast jag hade väl inte klagat om vi varit ledig nån dag till! ;D

T åkte iväg till jobbet tidigt imorse. Jag och pluttas sov vidare till 8.30.
Åt en mysfrukost med tända ljus, och sen strax efter 10 åkte vi mot mitt
jobb. Har ju lovat dom att dom ska få träffa X, och även lovat han att
han ska få se hur det ser ut där jag jobbar. Vi blev där i lite över en tim.
Till en början var han lite småblyg, inte så konstigt kanske när alla satt
och flinade och tittade på oss när vi kom in! :) Men det släppte ganska
så snabbt och sen var det full rulle. Riktigt roligt var det! När vi kom hem
var det dags för lunch, medans pasta-vattnet kokade upp så passade jag
på att dammsuga köket, X's rum, hallen, toan och mitt sovrum. V-rummet
fick jag vänta med till efter efter maten, för hjärtat höll på och spelade där!
:)

När även v-rummet fått sig en släng av dammsugaren så kom min mamma
på besök, och lite senare kom även syster Titan! :) Blev lite kaffe och så
bjöd vi dom på vaniljglass och chokladsås. När dom gick så började jag
och X på med kvällsmaten. Till hans stora förtjusning blev det fiskpinnar,
kokt potatis och remouladsås. Älsklingen var och storhandlade och han
kom precis till matserveringen. :)

Medans jag diskade så var X och T på toaletten..
Och jag måste säga att bara en sån liten sak som när T hjälper X att
borsta tänderna gör mig så glad! Så håller dom på med "Iiiiiiiiih" när
dom borstar framtänderna och "Aaaaah" när det är resten. Haha :)
Sen rev dom av en riktig fotbollsmatch och även lite jaga innan det
var dags för lilleman att sova.

Nu ska jag ansluta mig till älsklingen i soffan. Han har serverat kaffe
och så tycker han visst att vi ska äta skorpor också! :) Fast jag måste
nog hämta lite smör först! ;D

Bjuder på lite bilder på Xanders rum..
Som ni ser så är det väldigt färggrant.
Kan bara tala för mig själv men tycker
det är härligt i ett småbarns rum! :)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket mysigt rum han har Xander :) Håller med dig om att barnrum ska vara färgglada!! Vi har inrett Hugos rum i lite Blixten McQueen-tema i färgerna blått och rött :) Agnes rum börjar också arta sig, går både i rosa och rött :) Deras rum är ju de mysigaste i hela huset tycker jag! Ha det bra gumman! Kramar /Charlotta

Bella sa...

hej gummsan! :) va kul att du lämnar en kommentar! :) tack så mkt och vad kul att du håller med! :) ååh det skulle vara så kul om vi kunde ses nångång!! var ju evigheter sen! :( KRAM PÅ ER!