tisdag 22 mars 2011

Är det något jag måste skryta om så är det hur otroligt duktig X
är på att äta nyttigt! Han äter allt som oftast upp grönsakerna på
tallriken innan han hugger in på maten.. och ber även ofta om en
påfyllning av grönsaker. Till frukost vill han alltid ha LingonGrova och
ett kokt ägg. Blåbärssoppa är en favorit! Står vi t.ex på affären och
kollar i brödhyllan och han får välja fritt, så pekar han på just LingonGrova!
Tycker det är helt fantastiskt, vilket jag också berömmer honom för. :D

Nu hoppas jag verkligen att det är påväg åt rätt håll och inte sker något
bakslag när det kommer till hans tillfrisknande! Det första han sa imorse när
han vaknade var; "Jag mår mkt bättre mamma, får jag gå på dagis idag??"
Vilket han såklart inte fick.. men skönt att höra han säga det för igår var han
verkligen trött och svag. Han har hostat betydligt mindre idag och tempen har
varit låg. Så är han feberfri imorgon och hostan inte blir något värre så är vi
tametusan redo för jobb o dagis på torsdag! :)

Vi fick pappsen/morfar på besök mot kvällningen. Eftersom han är i
åkeribranschen så får han ju en sån tidning, om det är en gång i månaden.
Dom brukar han i sin tur ge till X som fullkomligt ÄLSKAR att bläddra i dom och
kolla på alla lastbilar, grävmaskiner osv. Han fick alltså en sån idag! :)
T kom hit en sväng och umgicks med oss innan han åkte iväg på träning..
Ikväll somnade X kl 18.20.. hur snabbt som helst. Men så har vi varit uppe sen
halv 7 imorse också. Vi hann t.o.m pussa T hejdå innan han for till jobbet! :)

Annars då.. jag har varit lite smått rastlös av att gå hemma. När X satt i badet
idag så rensade jag ur byrålådorna i hallen.. fortsatte vidare till badrumsskåpet,
och sen när han ville sitta i badrocken i soffan och kolla film efteråt så rensade
jag bland dvd-filmerna. Har även dammsugit och moppat golven! Men däremellan
har det varit huur mkt mys som helst med lillpruppas! Man får ju passa på medans
han är sådär kramig som han varit sista dagarna. :D Han bakade chokladbollar
hos sin pappa i helgen, så han tog med sig några hit för att bjuda mig och T på.
Så vi hade en liten fikastund på eftermiddan. Såå goda var dom! :)

Snart är snyggingen här igen, då blir det mys i soffan och kl 21 är det Desperate.
Han skulle även köpa med en Marabouchoklad till mig.. den tiden i månaden! :P
Så gulligt av han!
GUUU' VA' JAG ÄLSKAR MINA FINA KILLAR! <3

Inga kommentarer: