måndag 21 mars 2011

Feber och hosta hägrade på dagis förra veckan. Tydligen så har
dom aldrig varit med om att så många barn varit sjuka samtidigt.
Verkar ha varit likadant i Storvik. Jag hoppades ju innerligt på att
pluttas skulle slippa undan då han bara gick halva veckan. Men det
var försent! Från igår morse har han haft feber, och hostan är ju så
hjärtskärande! Han åt ingen frukost igår, nån tugga av lunchen och
inget till kvällsmat. 2 piggeliner lyckades jag få i han, och vatten...
Han hade 38.8 i temp igår kväll innan han skulle sova, efter flytande
Ipren, Bisolvon och nässpray så sov han faktiskt ostört några timmar.
Jag hade ställt kl på 02 för att kika till han. Han sov ju med oss på min
arm, men ändå.. vid 01.45 vaknade jag av att han var så kokhet så man
skulle nog ha kunnat koka ägg på han! 39.8 i temp! I med mer Ipren, host-
medicin och nässpray då han inte kunde andas ur ena näsborren. Han drack
4 glas vatten, jag bar upp han så han fick kissa. Och sen var det inte mkt mer
sömn inatt. Han hostade och hostade. Sov emellanåt, men jag kunde inte alls
slappna av. Vi klev iaf upp vid 8.30 imorse efter att ha fått sovit kanske 3 tim
iaf.
Han fick i sig lite lite frukost. En piggelin sen. Dagen har vi tillbringat genom
att kolla Zlatan-klipp på Youtube, målat och kurat i soffan framför film. Han
var sugen på ett bad och blev sittandes i 30 min. Då passade jag på att vika
tvätt. Det släppte mkt för han i näsgångarna under badet iaf, så det var bra!
Han blev överlycklig när Tomas kom! Han åt några tuggor utav kvällsmaten,
efter det borsta vi tänderna och myste i soffan. T åkte iväg till gymmet, jag
nattade X som somnade vid 19.30. Hoppas han får sova iaf några timmar
effektivt nu! T är väl snart här igen så då kurar vi ner oss i soffan. Där han
även kommer sova inatt. Han ska ju upp och jobba imorgon, han sov med
oss inatt och han har varit så trött idag, han är ju föör snäll så han sa inget
inatt om att sova på soffan. Men nu har jag bestämt åt han! Haha.
Hoppas lillhjärtat kryar på sig snabbt!

Inga kommentarer: