söndag 6 mars 2011

Jaa men det var ju inte igår..
Har inget att skylla på förutom en liten torka. Men hoppas den har
släppt nu iaf! :D Dagarna rullar ju minst sagt på. De senaste veckorna
har gått så sjukt fort så det känns som att man knappt hinner med...
Förra helgen var iaf super rolig! Vi var ett gäng brudar som hade lite utav
en girls-night-out. Jag, Fia, Angelica, Erica, Emma och Jessica(!?) var
hemma hos Sofie. Drack, åt toppen god mat och spelade spel. Rundade
av kvällen med en sväng på krogen. Och jisses, 25 bast fyllda men när
man sätter fötterna innanför Lobbys dörrar så känner man sig genast
som 35!


Men den här helgen har nog varit den bästa på länge!
Myste med T i fredagskväll.. och plutten såklart innan han somnade.
Vi gjorde även ett besök hos mor och far min efter jag hämtat han på
dagis. Igår hade jag och X en riktig mor-och-son-mysdag! T följde ju med
min pappa, hans jobbpolare och syrrans pojkvän till Karlstad. Dom åkte
redan på morgonkvisten vid 8-tiden. Dom hade bokat in hockeymatch, mat
och övernattning på hotell. Kärleken min verkar dock ha varit väldigt städad
då han ringde mig några ggr plus sms emellanåt som inte innehöll några
stavfel! ;)


Vid 11.30 igår förmiddag var jag och plutten inne i Sandviken..
Vi strosade omkring. Han fick bestämma vart vi skulle äta så blev kebabrulle
på Jensas! :) Inge stress överhuvudtaget.. tror vi satt och åt i 35 min. Sen gick
vi omkring lite till. Shoppade massa nya kläder åt honom. Är så kul när det
kommit in nytt. :D Sen satte vi oss ner och tog en fika. Han åt glass och jag
tog en kopp kaffe. Vi hade lite dötid på en kvart innan vi lära bege oss mot
bion, så då ville X åka med rulltrappan ner på Team Sportia för att kolla på
lite sportiga grejer. Väl framme vid bion, ska tilläggas att detta var hans
första biobesök, så hämtade vi ut våra biljetter, köpte popcorn, festis o ramlösa
och gick och tog våra platser. Salongen var nog nästa full. Vi såg Hotell Gyllene
Knorren. X var verkligen superduktig! Så snart filmen börjat så när han ville mig
något så viskade han. Hade inte ens sagt något om det! :) Filmen höll på i 1½ tim, men efter 1 tim sa hjärtat till mig "Nä mamma.. nu åker vi hem!"
Frågade han 2ggr om han var säker, och det var han, så vi samlade tyst ihop
våra saker och smög ut därifrån. Riktigt nöjd över att han pallade sitta still
så pass länge ändå. Alltid när man kollar film hemma så kanske han tittar max
15min och sen vill han leka med nå annat. Så det gick över förväntan! :D


Vi gick och handlade lite lördagsgodis som vi åt i soffan efter kvällsmaten.
Han var helt utmattad efter våran heldag så kl 18.15 knoppade han.
Frågade han vad han tyckte hade varit roligast med dagen när vi åt, han sa;
"Jag tycker bion va roligast ja.. fast det va roligt o äta kebab oxå mamma!"
Haha.. gounge!


Imorse väckte han mig 06.45.. vilket inte händer ofta. Men så hade han sovit
länge också! :) Åt en god frukost, och när klockan var framåt 11, 11.30 så hade
vi hunnit tvätta klart samt dammat, dammsugit och moppat golven. Efter lunchen
tog vi en promenad i det fina vädret hem till mamma. Fikade hennes nybakta
chokladmuffins! Precis lagom till vi kom hem så kom T! X blev helt överlycklig
och studsade upp o ner och slängde sig i hans famn och kramade om han. :)


Nu har vi haft en kväll ihop.. nattade nöjda lilla hjärtat vid 18.30. T åkte för
att handla och jag hoppade in i duschen. Nu ska vi ta igen lördagsmyset med
lite gotta framför Solsidan! :D


Och jaa.. ber om ursäkt men bloggen är under renovering! :P
TJING!


Inga kommentarer: