måndag 11 april 2011

Här är det tyst och endast jag är vaken.. X somnade vid 19 och T har precis gått och lagt sig. Jag och plutten har ju varit hemma idag. Och jag vågar knappt skriva det men han var feberfri innan han somnade och hostan har i stort sett inte existerat idag. De få ggr han hostat så har man hört hur slemmet lossnar. Skönt! Vi blir hemma imorgon med, och nu hoppas hoppas jag så mkt att det går över! Vi har haft en riktigt skön dag. Måste säga att det var väldigt mysigt imorse när vi klev upp och det regnade ute. Vi åt frukost och blev kvar vid frukostbordet länge och bara pratade om allt möjligt. Har ju glömt nämna det att förra söndagen så pratade jag ensam med X om hur han skulle tycka det var att ha T boendes här. Och han blev jätteglad! Jag sa "Det betyder ju att han alltid kommer sova här, alltid äta med oss.." och plutten fyllde i "..och alltid leka med oss mamma!" Jag blev så varm i hjärtat! Att se hur X tyr sig mer och mer för varje dag för T går inte att beskriva hur det känns. Att när han pratar om honom nämner T som "våran Tomas"... ibland brukar han också säga "Han är min Tomas mamma, min!" Haha.. :) Och sen veta att T känner likadant för lillhjärtat.. mina underbaringar! :D För övrigt så är jag sjukt nöjd med plattången och värmeskyddande sprayen jag beställde från eleven.se! Riktigt nöjd! Visste ju inte riktigt eftersom plattången var så pass billig ändå. Men den är fan grym! :) Nu hoppas jag att gofisen får sova ordentligt inatt. Natten som var gick relativt lätt. Så nu kan det väl bara bli bättre? :D

1 kommentar:

Frida sa...

Tuuusen tack för peppande kommentar!
Så himla bra skrivet! Det är så skönt att höra att det finns fler som känner/har känt likadant.
Och även skönt att höra att det finns fler som gått upp mycket i vikt. Jag har gått upp 26 kg nu, så jag kommer definitivt landa på 30, och det är verkligen inte roligt varje dag. Det finns snart inte ett plagg i min garderob jag kan ha, och definitivt inte mina jackor! Känner mig verkligen MEGA stor, och blir så avundsjuk på alla som bara går upp några kilo och är smala och fina fram till v.40 =) Men tog det lång tid innan du tappade alla 30?! och var det svårt?
Kraam!